AREA ready for the new science of sales!
There are at least half a dozen books published on the publishing market and guesthouses the word in the title "Science for sale". However, in reality the word "science" in this case is a pseudo-scientific term is intended more to impress the specific behaviors that bind the seller to get results.
All this is going to change, though. We are close to a genuine scientific revolution in the sale, which is the result of three trends is completely different from each other, from three completely different disciplines.
Trend # 1: Analytical . Today we have reached a "critical mass" of data, which form a historical sales, which now make it possible to do detailed analysis statistics and make it possible to compare the sales activities across multiple companies. For example, Dr. James Oldroyd invented algorithms for analyzing the structure of the conversion rates of simple contacts in real guests. The results of his studies can be very useful when making cold calls are even contrary to decades of conventional wisdom.
Trend # 2: Psychological . After decades in which the sellers have ignored, as if somehow they were an inferior race, psychologists are beginning to use sophisticated methods to try to determine the type of personality that is more likely to succeed in sales, e di identificare le tendenze organizzative che consentono alle imprese di trarre vantaggio da tali tipi di personalità, individuare aree di miglioramento e sviluppare i punti di forza, sia personali che organizzativi. Questa ricerca permetterà alle aziende di creare programmi di formazione alla vendita che saranno molto più efficace rispetto ai metodi che vengono attualmente impiegati.
Tendenza # 3: Neuroscienze . Gli scienziati stanno ora iniziando a studiare come il cervello reagisce agli stimoli di vendita, analizzando come reagiscono le onde cerebrali quando gli acquirenti sono avvicinati in modo diverso. Questo lavoro, che è ancora nelle sue fasi iniziali, fornisce (tra le altre cose) chiarisce in modo evidente che il processo decisionale è soprattutto emotivo piuttosto che logico. A quanto pare, gli acquirenti prendono le loro decisioni d'acquisto con la parte del cervello che è fortemente influenzata da sentimenti di socialità, comfort, piacere e fuga dal dolore. Questa non è una sorpresa per i professionisti delle vendite, ma è la conferma che le presentazioni di vendita non si possono basare solo sulle caratteristiche del prodotto/servizio.
La cosa si fa veramente interessante quando queste tre rivoluzioni scientifiche convergono. Il giorno in cui queste tre rivoluzioni scientifiche convergeranno riuscirete a creare e formare team di vendita molto più efficaci di qualsiasi cosa che sia mai stata vista prima, perché you'll know exactly how to actually help the customer and how to maximize revenues and profits.
Needless to say, I deal with these developments, so if you want to create and train the sales team more effective you can contact me by writing to or calling the number 0662208272 info@salvatorecoddetta.it
Wishing your success in sales,
Salvatore Coddetta , formatter & coach
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